15 października 2015

10 KROKÓW [proste wskazówki] do stworzenia GALERII Z OBRAZÓW w różnych ramkach


http://babaprzemieniamaterie.blogspot.com/2015/10/10-krokow-proste-wskazowki-do.html

Podobają mi się kompozycje na ścianie z różnego rodzaju ramek i przedmiotów. Stworzyłam taką nad konsolą w przedpokoju. Konsolkę, którą sama zrobiłam możecie zobaczyć tutaj
Pokaże Wam jeden ze sposobów, według którego będziecie mogli w łatwy sposób skomponować swoje ramki i bez obaw zawiesić je na ścianie. Pod koniec wpisu znajdziecie również podpowiedź jak zrobić uchwyt na drewnianej ramce. 

              JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ: 

1. Wybierz miejsce na ścianie, w którym chcesz zawiesić swoje ramki. Nie przejmuj się, że ani jedna ramka do siebie nie pasuje, i każda ma inny rozmiar a nawet i kolor.
2.  Zmierz wybraną przestrzeń.
3. Przygotuj arkusz papieru bądź tekturki, który będzie miał wymiar twojej przestrzeni na ścianie.
4. Rozłóż karton na podłodze.
5. Przygotuj swoje ramki i zacznij je układać i komponować ze sobą.




Zielone linie, którą sobie wyznaczyłam są krawędzią mojej przestrzeni do aranżacji, a jedna przebiega również w 1/3 wysokości. Do nich dopasowałam boki i górę ramek.
 


WAŻNE
Przed ściągnięciem ramek z kartonu, zrób zdjęcie, które ułatwi Ci ostateczną aranżację ściany i będziesz dokładnie wiedział gdzie zawiesić którą ramkę.

6. Jeśli rozmieścisz ramki w sposób, który Ci odpowiada nanieś ołówkiem kropeczkę, w miejscu gdzie będzie wbity gwoździk.
7. Weź teraz karton i przymocuj go delikatnie do ściany albo poproś o przytrzymanie kartonu.
8. W miejscu wcześniej zaznaczonej kropeczki zrób dziurkę i zaznacz to miejsce na ścianie.
9. Ściągnij karton i nabij gwoździki w zaznaczonych miejscach. 

 










Twoja wspaniała galeria z obrazów gotowa.
10. Uzupełnij ramki obrazami, grafiką i przywieś na ścianie.


Jeszcze mała podpowiedź:
 Jak, i z czego zrobić uchwyt na drewnianej ramce?

Będziesz potrzebować: 
*TAKERA 
(zszywacza tapicerskiego)
*SZNURECZKA
(tasiemki, linki, sznurówki, grubej/mocnej nitki, itp) 








 TAK PREZENTUJE SIĘ MOJA GALERIA

Podczas aranżacji konsoli ściągnęłam dolny rząd obrazków, żeby galeria dobrze się komponowała z dekoracją półki. W każdej chwili mam możliwość zawieszenia z powrotem obrazków, ponieważ pozostawiłam miejsca na gwoździki.  

 

Mam nadzieję, że pomysł Wam się spodobał i ułatwi aranżację ścian. 
Pozdrawiam Was

6 komentarzy:

  1. Elegancko wyszło! Bardzo fajny sposób! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że się podoba, a sposób naprawdę fajny i prosty. :)

      Usuń
  2. Miałam galerię w swoim własnym mieszkanku, teraz w Szwajcarii niestety nie. Może gdy zmienimy mieszkanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka galeria to fajna sprawa, gdyż można zestawić ze sobą różne ramki, które teoretycznie nie pasują do siebie.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się wpis, będzie mi miło jak zostawisz komentarz.