6 października 2015

JAK ODNOWIĆ ŻYRANDOL? - ZRÓB TO SAM

http://babaprzemieniamaterie.blogspot.com/2015/10/jak-odnowic-zyrandol-zrob-to-sam.html
Minęły już trzy tygodnie wyzwania polegającego na wykończeniu jednego dowolnie wybranego pomieszczenia w domu bądź mieszkaniu, które do tej pory wyglądało na niedokończone i potrzebowało mniejszego bądź większego remontu albo tylko delikatnej przemiany i aranżacji.
Ja zajęłam się przedpokojem, który miał przejść tylko delikatną przemianę a przerodził się w remont. 
Wyzwanie wykończ dom z house loves powoli dobiega końca a mi jeszcze parę rzeczy zostało do zrobienia. 
W pierwszym tygodniu:

- rozplanowałam i wynotowałam wszystkie rzeczy i materiały, które będą potrzebne do wykonania większości moich projektów DIY - zrób to sam 
- przygotowałam projekty DIY, 
                                           tj. projekt:
                                           mini garderoby (maksymalnie oszczędzającej przestrzeń)
                                           konsoli (stojąca półka na nóżkach)
                                           drzwiczek do otwartych półek
                                           ramy do lustra
                                           osłon do żarówek i metamorfoza żyrandola
- zakupiłam praktycznie wszystkie potrzebne materiały
- pomalowałam ściany, w poprzednim poście pokazywałam kolor jaki sobie wymieszałam.  



JAK ODNOWIĆ STARY ŻYRANDOL?

W drugim tygodniu zajęłam się tworzeniem projektów DIY.
W tym wpisie zaprezentuje Wam stary żyrandol, który nabrał nowego życia. 
Tak wyglądał pierwotnie: miał elementy miedziane i czarne plastikowe.



Pierwotnie chciałam miedziane elementy pozostawić, jednak ostatecznie całość pokryłam czarną farbą. Najpierw umyłam i wyczyściłam wszystkie elementy. Całość pokryłam czarną farba w sprayu. 

Do całości brakuje jeszcze osłonek do żarówek, te wcześniejsze nie za bardzo mi odpowiadały i postanowiłam nowe zrobić sama. W kolejnym poście pokażę z czego można zrobić takie osłonki. Dzisiaj prezentuję żyrandol w wersji jeszcze bez żarówek. 

PO DELIKATNEJ METAMORFOZIE
 






Mam nadzieję, że spodobała Wam się ta przemiana, niedługo pokażę jak wygląda już zawieszony i z żaróweczkami i osłonkami. 

9 komentarzy:

  1. Świetnie wyszło :) Sama miałam chęć na odnowę żyrandola, ale jak na złość nie wpadł mi taki w ręce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Może jeszcze jakiś wpadnie Ci w ręce i stworzysz coś fajnego :)

      Usuń
  2. Ale super :) W moim rodzinnym domu taki wisiał :) Hmmm... Ciekawe co się z nim stało???

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy masz może jakiś sposób na odnowienie szklanego żyrandola? Próbowałam czyścić różnymi środkami do szkła ale niestety nadal widać, że żyrandol swoje przeżył... Jest szansa przywrócić mu dawną świetność?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Iwonko, szkło to trudny materiał do odnowienia, z biegiem lat matowieje, widać na nim rysy i jego lata. Nie odnawiałam jeszcze szklanych lamp, może są jakieś super sposobu, o których jeszcze nie czytałam. :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy wpis, podsunęłaś mi pomysł aby odświeżyć swój żyrandol. Bardzo ciekawy efekt uzyskałaś, tez bym taki chciała.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się wpis, będzie mi miło jak zostawisz komentarz.