JAK ZROBIĆ KONSOLĘ / PODRĘCZNY STOLIK ZA 60zł? DIY*14

http://babaprzemieniamaterie.blogspot.com/2015/10/jak-zrobic-konsole-podreczny-stolik-za.html

Zakończyło się wyzwanie, a tym samym metamorfoza przedpokoju. Do ostatnich godzin trwały prace wykończeniowe, powstawały projekty DIY oraz dobierane były dodatki, materiały i inne przedmioty aranżujące to pomieszczenie.
Pracy było naprawdę dużo, wykonałam wiele projektów DIY czyli zrób to sam (albo z pomocnikiem). Zanim zaprezentuję cały przedpokój, chcę najpierw pokazać wykonane własnoręcznie wyposażenie tego pomieszczenia. Zacznę od konsoli, ponieważ jest moim małym arcydziełem :)   
 
KONSOLA - PÓŁKA
Konsola czyli podręczna półka, jak podaje źródło [klik], mały przyścienny stolik, charakterystyczny dla epoki baroku i rokoko, umieszczany najczęściej pod lustrem, stawiano na nim różnego rodzaju dekoracje i ozdoby. Konsole miały charakterystyczne bardzo płytkie blaty, stawiane na jednej bądź dwóch rzeźbionych nogach. Obecnie konsole mają najróżniejsze formy i zdobienia, są proste i bardziej  złożone i ozdobne. Stoją na czterech nogach samodzielnie albo na dwóch, wtedy mocowane są do ściany.
źródło: zdjęcie 1 (klik), zdjęcie 2 (klik), zdjęcie 3 (klik)

MOJA KONSOLA

Moja konsolka jest przyścienna, mocowana do ściany, stojąca na dwóch nogach. Ma płytki, 25-cio cm blat, jej wysokość to 95cm, a szerokość 85cm.

(WYMIARY)
SZEROKOŚĆ: 85cm
GŁĘBOKOŚĆ: 25cm
WYSOKOŚĆ: 95cm
 
 CO POTRZEBUJESZ + ZESTAWIENIE MOICH KOSZTÓW



DESECZKI, o wymiarach:
1. 25x85cm - 1 szt. (główny blat, stara płyta meblowa)
2. 7x18cm - 2szt. (dwie stare drewniane deseczki)
3. 7x70cm - 1szt. (stara drewniana deseczka)

LISTWA DEKORACYJNA, drewniana bądź styropianowa, wymiar profilu 7x8cm, ja użyłam styropianowej, wykorzystałam ok. 1,5m, cena za 2m - 26zł, [całkowity koszt ok.22zł] 

NOGI, sosnowe tralki do balustrady - 2szt., cena ze 1szt.-15zł [koszt: 30zł za 2szt.]

KĄTOWNIKI - 5szt. [koszt: 5 x 1,50zł = 7,50zł]

ŚRUBKI -  ok. 12szt.[koszt: 0,50zł]

KLEJ, do styropianu i drewna [koszt: miałam już taki w domu]

OŁÓWEK | MIARKA | PIŁKA | KĄTOWNIK | WKRĘTARKA | oraz jeden pomocnik ;)

JAK JĄ WYKONAĆ?

1. Najpierw przygotowałam wszystkie potrzebne materiały i narzędzia.

2. Odmierzyłam główny wymiar blatu konsoli czyli 85x25cm ze starej płyty meblowej. 
3. Od krawędzi blatu odmierzyłam 7cm i narysowałam linię ołówkiem, w tym miejscu zostaną przymocowane deseczki, które będą podstawą i oparciem dla listwy dekoracyjnej, której jeden bok ma 7cm.
4. W miejscu linii przykręciłam te deseczki, do których wcześniej przymocowałam kątowniki, żeby lepiej wkręcało się śrubki możesz delikatnie wbić ją młotkiem a potem wkręcić.









6. Po przymocowaniu desek kolej na nóżki. Ja wykorzystałam tralki do balustrady.
7. Taka tralka na górze posiada bolec, który trzeba usunąć, chyba że wykonacie otwór w desce i umieścicie w nim ten bolec, mocując go klejem.
8. Nogi przymocowałam do deseczek, w rogach powstałej skrzynki, za pomocą śrubek.

 



10. Po zamocowaniu nóżek, kolej przyszła na listwę dekoracyjną. Odpowiednio odmierzone kawałki trzeba było uciąć pod kątem 45 stopni, żeby łatwo połączyły się na rogach. 
11. Za pomocą kleju przyklej listwę do deseczek i sklej je również ze sobą.  
12. Usztywniłam kawałki listwy za pomocą taśmy malarskiej, żeby się dobrze przykleiły i pozostawiłam do wyschnięcia.  






13. Konsolkę po wyschnięciu pomalowałam na kolor czarny. Przy malowaniu musiałam uważać, ponieważ styropianowych elementów nie wolno malować wszystkimi farbami, muszą to być farby dyspersyjne, które nie zniszczą styropianu. Ja nie miałam takiej przy sobie, więc listwę pomalowałam farbą akrylową i nałożyłam lakier, żeby nabrała błysku, natomiast górę konsoli i nogi pomalowałam czarną emalią. 



Mam nadzieję, ze dotrwaliście do tego momentu, ponieważ teraz efekt końcowy, chyba najważniejsza część tego wpisu. 










Mam nadzieję, że pomysł na konsolkę Wam się spodobał. 

Pozdrawiam