Lampa / półka / dekoracja w stylu rustykalnym + postarzanie drewna domowymi sposobami DIY

http://projektantkamaplan.blogspot.com/2016/12/lampa-poka-dekoracja-w-stylu.html

Okres przedświąteczny, to czas, w którym przyozdabiamy swoje domy dekoracjami. Chcemy, żeby było pięknie, nastrojowo i przytulnie, i w stylu, który nam najbardziej odpowiada. Pomysłów na dekoracje jest całe mnóstwo. 

Również swój dom przygotowuję do świąt, w tym roku wyjątkowo dużo u mnie elementów dekoracyjnych. Dziś chciałam pokazać wykonaną przeze mnie dekorację ze starej deski i jutowego sznura. 
Może ona pełnić dwie funkcje, z jednej strony może być lampą, ustawiając na niej świece naturalne albo świece na baterie czy lampki choinkowe, nastrojowo oświetlimy nasze wnętrze. Z drugiej strony, może być piękną dekoracją, przyozdabiając ją w zależności od pory roku czy danych świąt. Myślę, że w każdej odsłonie czy wiosną czy jesienią będzie pięknie się prezentować. 

Ja udekorowałam ją zielonymi gałązkami, światełkami choinkowymi i kilkoma świeczkami. Zawisła nad stołem kuchennym i prezentuje się wspaniale, i daje takie nastrojowe światło. 

Jest prosta do wykonania, ale mimo wszystko trzeba jej poświęcić trochę czasu. 


LAMPA / PÓŁKA W STYLU RUSTYKALNYM DIY

KROK 1: POSTARZANIE DREWNA DOMOWYMI SPOSOBAMI

Potrzebne będą:
 1. Kawałek deski / Wymiar mojej deski to: dł.70cm x szer.20cm. 

Do tego projektu wykorzystałam starą deskę, jednak jeśli takiej nie macie, możecie domowymi sposobami postarzyć nową, ogólnie chodzi o to, żeby ją trochę przyniszczyć. Możecie powierzchnię wyszorować szczotką stalową, trochę pozacinać nożykiem, potłuc młotkiem do mięsa, w tym wypadku wszystkie chwyty dozwolone. Później natrzeć ją fusami z kawy, zabarwić herbatą, natrzeć gliną, użyć różnych produktów, które zabarwią nam drewno, np. domowej bejcy. 


BEJCA DOMOWEJ ROBOTY
Do zrobienia takiej bejcy potrzebny jest:


SŁOIK + OCET + ZARDZEWIAŁY PRZEDMIOT - zakręć i odstaw na kilka dni, mieszając przynajmniej raz dziennie. Ja do słoika włożyłam pęk starych kluczy. Jedyny minus bejcy to taki, że po przemalowaniu drewna, czuć trochę ocet, ale z czasem jednak zapach wietrzeje. Konieczne jest jednak po przemalowaniu bejcą drewna przeszlifować go papierem ściernym, bo się brudzi. 

Pozostałe materiały do stworzenia lampy:
2. Jutowy sznur - metr takiego sznura kosztuje ok. 6zł, ja wykorzystałam 2x po 45cm
3. Haczyki (2 albo 4 szt.), do których mocuje się sznur do deski, ja użyłam 2 szt., ale najlepszym rozwiązaniem jest zamocowanie sznura do deski na czterech jej końcach. Unikniemy wtedy kiwania się deski. Ja dodatkowo musiałam ustabilizować deskę sznurkami. 
4. Haczyki do ścian i sufitów (2 szt.), które wkręcimy do sufitu, na których zawiesimy deskę.  
      
  • W odległości 15 cm od krawędzi deski nawierciłam dziurkę i wkręciłam do niej haczyk, tak samo zrobiłam z drugiej strony. 
  • Przygotowałam dwa sznury o długości 45cm, ich długość zależy od tego, w jakiej odległości od sufitu chcecie zawiesić deskę. Sznur jutowy można bez problemu przeciąć ostrym nożykiem, wcześniej zabezpieczając końce, np. taśmą albo drutem, żeby się nie rozwinęły.  
  • W miejsca, gdzie jest czarna taśma zawinęłam gruby drut, dzięki któremu mocowała sznury do haczyków na desce i na suficie.
  • Z drugiej strony deski, dla ozdoby przykręciłam zawiasy, które są bardzo dekoracyjne.

  • Dekoracja zawisła nad stołem kuchennym i prezentuje się naprawdę pięknie.

Mam nadzieję, że pomysł Wam się spodobał.
Pozdrawiam