Jak zrobić lampę ze starego koła? DIY

stare koło, projekt DIY, lampa z drewnianego koła

Projekt lampy, a dokładniej dwóch lamp, powstał dla jednej z moich Klientek. 
Główne założenie projektu: nowoczesny wygląd.


USUWANIE STARYCH POWŁOK MALARSKICH

1. Pracę rozpoczęłam od usunięcia starej farby, najpierw delikatnie przeszlifowałam całość, później nałożyłam preparat usuwający farbę z powierzchni. Musiałam odczekać ok. 40 min. Po tym czasie zaczęłam ściągać farbę szpachelką. To był najgorszy proces w tej pracy. Usunięcie tej starej powłoki był wyjątkowo trudne. Ostatecznie i tak musiałam jeszcze wszystko dość mocno przeszlifować, żeby w całości pozbyć się farby.
2. Nawierciłam na kołach po trzy dziurki i wkręciłam w nie haczyki, żeby można było do lampy przymocować łańcuch i zawiesić u sufitu.   

Jak zrobić lampę ze starego koła?
Jak zrobić lampę ze starego koła? Jak zrobić lampę ze starego koła?  
MONTAŻ HACZYKÓW DO ZAWIESZENIA NA ŁAŃCUCHACH 

Jak zrobić lampę ze starego koła?
Jak zrobić lampę ze starego koła?

ELEKTRYKA
 nie taka straszna jak się wydaje, nawet dla kobiety, takiej jak ja, która o elektryce wie niewiele :)

3. Bazowym elementem elektrycznym, do stworzenia tych lamp, były oprawki z kablem, Hemma z Ikei. Musiałam pozamieniać pierwotne funkcje tych elementów, żeby wszystko do siebie dopasować. Coś co miało wisieć przy suficie, u mnie będzie osłaniać żarówkę, a element, na którym przy suficie wiesza się lampę u mnie będzie trzymał kabel przy lampie.  

4. Konieczne było wykonanie otworu, do którego włożyłam gwint na żarówkę. Otwór wykonałam rozgrzanym gwoździkiem, topiąc dziurki w plastiku, a nadmiar plastiku usunęłam nożykiem.

Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA
Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA
Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA

5. Praca wykonana w połowie, a tutaj takie śliczne lampeczki wyszły, oprawka + żarówka. Już się zastanawiam czy taki dla siebie nie zrobić bo bardzo fajnie wyglądają. 

Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA
Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA
Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA
Jak zrobić lampę ze starego koła?  IKEA

EFEKT KOŃCOWY
Lampy niedługo pojadą do swojej właścicielki. Na zdjęciach moja mała aranżacja. Mam nadzieję, że uda mi się również pokazać jak wyglądają w docelowym miejscu.

Jak zrobić lampę ze starego koła?
Jak zrobić lampę ze starego koła?
Jak zrobić lampę ze starego koła?
Jak zrobić lampę ze starego koła?
  
Jak Wam się podoba efekt końcowy?

Pozdrawiam